18. juni 2007

Rob Bell - på norsk!


Gladnyhet for de av oss som liker Rob Bell, og har venner som synes engelsk er slitsomt: Nå har Norsk Bokforlag (som faktisk eies av kirkesamfunnet mitt) utgitt Velvet Elvis på norsk. Layouten er ikke like fancy som originalen, men oversettelsen er god, og stemmen til Rob slipper godt igjennom.
Fløyels-Elvis - nye bilder av troen handler ikke om Elvis men om Jesus. Akkurat som det hippeste av det hippe en gang var å ha et fløyelsteppe med Elvis på veggen, er kanskje også våre bilder av troen gått ut på dato? I hvert fall er Rob genial på å finne nytt språk og nye bilder. Og faktisk også litt nytt, eller i det minste glemt innhold. Dette er boka du først leser selv og så gir bort til folk som har fått nok av kristen-TV og kristne klisjeer, men som likevel tenker at kanskje Jesus var allright. (Jeg håper jeg får et gratiseksemplar for å skrive dette :-D.)
Ellers er det flott å høre på Rob Bell også, men det er altså bare på engelsk. Til gjengjeld er det gratis, og linken er her:
Hvis bare noen ville påta seg å tekste kortfilmene hans til norsk også nå ( http://www.nooma.com/ ) så ville fremtiden vært ... vel i det minste morsommere!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Cadeau til Norsk Bokforlag! Ville ønske at Dansk Bogforlag kunne være like visjonære og utgi gode bøker av ikke-SDA forfattere.

joar andré sa...

Jeg leste boka på en dag. Kjente igjen en del av tankene i boka fra noen av Nooma videoene. Ja - kom de med norsk teksting hadde jeg og mange andre blitt glade :-)

Anonym sa...

Flott innlegg, Harald! Det er jammen meg ikke langt unna at du fortjener en gratisbok!!! ;-)
Hilsen Dagfinn på Norsk Bokforlag

Harald Giesebrecht sa...

Hva skal til da, Dagfinn ;-D. Disse innleggene kan redigeres vet du :-D

Anonym sa...

Stikk innom mitt kontor så fikser jeg det!!!

Daniel sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Daniel sa...

Hei Harald, her i Sverige hvor jeg bor finnes både "velvit Elvis" og hans nyeste bok "Sex God" utgitt av Markus forlag på svensk. Jeg har selv skrevet en del om Rob Bell og röttene til hans teologi på min blogg. Du kan jo ta en titt.

    GRETTEN GAMMEL GUBBE (51) anmelder seg selv! En fyr som kaller seg "Gretten Gammel Gubbe (51)" har de siste dagene vakt en...