31. mars 2005

Forlat oss vår skyld...

Jeg har lest en berømt artikkel om blogging... der stod det at man skulle skrive hver eneste dag... Huffoghuff. Det er nok ingen som vil lese bloggen min nå.

Påskens påskrim lød for oss slik: Hvem blir den neste.... som får magesjau. Av 25 voksne fra Cornelius menighet som tilbrakte en utvidet palmehelg på Livoll leirsted på Gålå var det bare 8 som rakk å få den mens vi var der. Alle kvinner. Sikkert en straff, siden vi kapret stedet like før Betlehem Misjonsmenighet skulle til å leie stedet (lykkelig uvitende, men dog....). Ellers har jeg vært sur og irritabel på familie og svigerfamilie i påsken. Vært ordentlig ufordraglig (skylder på noen tabletter jeg tok som hadde værre bivirkninger enn det de skulle kurere (skulderen min). Følte at både sårene i munne, trøttheten og "depresjonen" som stod beskrevet slo til med full styrke på meg selv om jeg vet jo innerst inne at det ikke holder. Men jeg opplevde faktisk at en god venn konfronterte meg på det, og det synes jeg var veldig bra. Litt ubehagelig, men veldig sundt. Tror det gamle ordet "formaning" burde få en renesanse - blant venner...

Resten av påsken har jeg lest en genial doktoravhandling om Johannes Åpenbaring - skrevet av Sigve Tonstad. Det beste jeg overhodet har lest om åpenbaringen, tror jeg. Og jeg pleide å lese ganske mye - før i tiden. Har til og med studert Åpenbaringen ved det evangelisk teologiske fakultetet ved universitetet i Tübingen, når jeg tenker meg om.

Sigve begynner bakfra og spør hvorfor i all verden Satan må slippes løs og lage mer ugangn helt i slutten av boken, når alt egentlig var over og alt var så bra.... Så går han til midten av boken hvor det står noe om en krig i himmelen, og til begynnelsen av det store synet hvor det står om en skinnende stjerne som faller .... og så vever han et bilde av hva som egentlig foregår i åpenbaringen som er så storslott og dramatisk at man får frysninger på ryggen. Og han ble doktor av det også, så det kan ikke være helt på jordet. :-D

Ellers er jeg bekymret for bilen min for tiden. Skulle ha skiftet olje på den for 12000 km siden.... Bremseklossene (og antakelig også bremsskivene) er utslitte og et styreledd må skiftes foran - pluss at det er rust på bremserørene bak og EU kontroll i september. Jeg liker ikke sånt... Jesus hadde et poeng når han snakket om møll og rust... Selv om jeg stort sett har blitt skånet for møllangrep i det siste... Håper ikke jeg må ha bil i himmelen.

Ingen kommentarer:

    GRETTEN GAMMEL GUBBE (51) anmelder seg selv! En fyr som kaller seg "Gretten Gammel Gubbe (51)" har de siste dagene vakt en...