3. okt. 2005

Litt lei Finnland nå

Led oss ikke inn i fristelse Posted by Picasa


Jeg har vært her i Kirkenes i under et døgn, men jeg har allerede vært seks eller åtte ganger i Finnland, og jeg begynner å bli litt lei. Finnland er oppskrytt... Russland derimot....

Jeg hadde forferdelig lyst til å løpe rundt denne steinhaugen som markerer punktet hvor Norge, Russland og Finnland møtes. Mente at det sikkert var verd både rettsak og 5000 kroner... Bare det å plassere hånden på toppen av den hvite trekanten ville sikre meg militær oppmerksomhet, siden tre visumløse fingre da ville ha krenket Russisk territorium. Ingen gjerder hindret. Vakttårnet var 5 km unna. Ikke siden jeg satt i baksete på pappas bil og ertet lillebroren min har jeg hatt sååååå lyst til å stikke en finger over og rope.... se hva jeg gjør.

Men jeg gjorde det ikke. Og tomhetsfølelsen er overveldende. Dette er noe jeg må leve med, antakeligvis for resten av livet....

Ingen kommentarer:

    GRETTEN GAMMEL GUBBE (51) anmelder seg selv! En fyr som kaller seg "Gretten Gammel Gubbe (51)" har de siste dagene vakt en...