17. okt. 2005

Vi som laget KAFFE - Episode II

Til alle dere som har vært syke av bekymring for at årsaken til den ukelange stillheten har vært russisk fangenskap har jeg følgende budskap: Jeg tror ikke noe på dere. Det er ikke slik bekymrede venner og fans oppfører seg....

Til dere som lurer på hva som egentlig har skjedd... her kommer det:

1. Håkon har hatt fødselsdag! (Seks barn med ditto voksne skulle ha kake, is og annet munngodt + litt lek og sånt)
2. Cornelius (og Roger) har hatt fødselsdag! (80 voksne med ditto barn skulle ha kake, is og annet munngodt + litt tale og sånn...)
3. KAFFE (se posten litt lenger ned i bloggen) er i store vanskeligheter... (og dette er virkelig alvorlig)

Siden de to første krisene er løst - med suksess vil jeg påstå - er nå all konsentrasjon rettet mot den siste.... Det utrolige har nemlig skjedd. Som lyn fra klar himmel har vi nemlig mottatt protester på navnet! Og ikke bare én heller. To og en halv faktisk! (Hvem skulle trodd noe slikt?)

Hele nettverket er altså ute i en kollossal identiteskrise allerede før det er blitt til, og ryktene går om at vi må bytte navn til "NYPETE. - et mildt stimulerende nettverk for mennesker eller kristne eller noe lignende..."

Jeg ser naturligvis på dette som en mulighet til å få igjennom mitt opprinnelige forslag som er SAMNNOR (se nedenfor), men vi får se.... Debatten raser i hvert fall med tilnærmet lysets fart gjennom cyberspace, og det blir ganske mye bla, bla og heller lite mat, noe som allerede er blitt påpekt, og dermed viser at formålsparagrafen egentlig fungerer akkurat som den skal.

En helt annen ting er at det vil bli en kollossal utfordring å finne ut hva NYPETE skal stå for. Det er derfor viktig at kreative mennesker, slike som meg, jobber litt i forkant og finner ukontroversielle kompromissløsninger som alle utenvidere kan godta. Jeg har kommet fram til to formuleringer som garantert vil falle i smak - om ikke annet så i hvert fall hos en av mine lesere:
Norske Ytterliggående Personers Eventyrlige Team for Engasjerte - et fruktig nettverk for mennsker.

Til nød kan jeg også godta
Nynnende Yre Personers Eventuelle Tilskyndelser til Engasjement - med formålsparagrafen. God mat og mye bla, bla...

Sannelig godt de har meg på laget...

Se ellers http://kaffenett.blogspot.com

PS: På turen hjem fra Kirkenes var det også én ledig plass på hele flyet. Og igjen endte den opp ved siden av Kjersti og meg som ikke hadde kjøpt eget sete til Håkon. Snakker om...

Ingen kommentarer:

    GRETTEN GAMMEL GUBBE (51) anmelder seg selv! En fyr som kaller seg "Gretten Gammel Gubbe (51)" har de siste dagene vakt en...