29. aug. 2006

Om å gå fra barnet sitt 2

Etter den lovende starten i barnehagen, ble vi naturligvis syke alle sammen og måtte utsette resten en uke. Men i går var det så langt. Og Håkon mannet seg veldig opp, og klarte seg med bare to hulk da jeg gikk, før det var greit igjen. Jeg spurte ham om det på vei til barnehagen i dag. "Var det leit da pappa gikk i går". "Jaa, .... men de ikk baa" (Pause) "Men i da bi de ikke tist nå du gå!" Jeg tenkte at stakkars gutt må jo få lov til å være trist hvis han vil, det er jo bare smigrende. Men litt senere i barnehagen gjentok han at det ikke kom til å bli trist. Og det ble det heller ikke.

Stakkars liten har nok bearbeidet "traumene" og lagt sine overlevelsesplaner....

Men han ser altså ut til å stortrives i barnehagen, og det er jo bra... og litt vemodig - tross alt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

og enda tristere (for deg) vil det bli den dagen han ikke vil være med deg hjem, men heller være hos de snille tantene i barnehagen...sukk...de blir så fort store...

Anonym sa...

Jeg synes det er dejligt, at han kan klare situationen så flot. Jeg håber for jer, at det bare bliver bedre og bedre. Det er for hårdt, når man oplever at børnene lider hver eneste mogen.

    GRETTEN GAMMEL GUBBE (51) anmelder seg selv! En fyr som kaller seg "Gretten Gammel Gubbe (51)" har de siste dagene vakt en...