16. apr. 2006

Min sønn har lært å spytte

Etter å ha tilbrakt en god del tid med min eldste sønn (2 1/2) konstaterer jeg at han er genial:

Her om dagen lærte jeg ham å spytte, mens vi pusset tenner. Av en eller annen grunn insisterer han på å si Pøy, mens han gjør det. Den natten tisset han bleien så full at pysjen ble våt... fordi han kom til å svelge så mye mens han øvde like før han la seg.

Dagen etter skulle han vise bestemor hva han kunne - midt under kveldsen, og med melk i stedet for vann... Pøy! sier jeg. Siden har han øvd seg både på pizza og alle mulige andre matvarer... Pøy...

Her om dagen fant han sutten sin - pekte begeistret på bokstavene og sa: N - U - K: Nuk! (Bokstavene har han jo kunnet siden jul). Jeg begynner nå å øyne håp om at han kanskje er like smart som Opera som kunne lese da hun var tre, men jeg vet det jo ikke. Han kan også tallene fra 1-10 og følgende bilmerker: Audi, Ford, Folkevogn, Mitshubishi, Opel, Volvo, Toyota, Citroen og BMW. Vi jobber på Peugeout, Renault og Mercedes.

Han har ellers lagt seg til en utrolig irriterende manipulasjonsteknikk eller hva det nå er. I stedet for å skrike nei når han ikke vil noe, sier han med utsøkt høflighet: Nei takk! Og i stedet for skrike: Jeg vil ha... legger han hodet på skakke og sier ganske rolig: Håkon vil så gjerne ha litt sjokolade.... Håkon vil så gjerne at pappa skal komme å se....
Det er vanskelig å avvise slik raffinert kommunikasjon.

Beklager å belemre dere med alt dette, men jeg har jo ingen annen dagbok, så dette er mer for ettertiden enn for dere.... :-D

Ingen kommentarer:

    GRETTEN GAMMEL GUBBE (51) anmelder seg selv! En fyr som kaller seg "Gretten Gammel Gubbe (51)" har de siste dagene vakt en...