6. sep. 2005

Bedragerisk enkle - Farlig dype!

Enhver Jesusbeundrers drøm



Det begynner å bli en del år siden jeg første gang hørte om LifeShapes, da forklart på en serviett under en lunch. Jeg ble øyeblikkelig fascinert, men det har tatt meg flere år å forstå at disse enkle livsprinsippene går så dypt som de gjør. Det er ingenting lettvint over dette - de går til det innerste og det dypeste av livet med Gud. De kan læres på et kvarter, men det vil ta et liv å lære å leve dem. Det er simpelthen genialt: Åtte enkle figurer hjelper oss å huske og leve det viktigste fra Jesus' og Paulus' undervisning. Dette er drømmen for enhver disippel eller leder: Åtte enkle symboler som blir som et språk. Det tar litt tid å lære å snakke det flytende, men belønningen er en ny og varig dybde i forholdet til Gud. Belønningen er en ny måte å "snakke" med virkeligheten på. Vil du ha en smakebit har jeg laget bokmerker til hvert av punktene som oppsummerer det viktigste. Du kan ta en titt på det første her. (Jeg pleier å skrive dem ut tosidig og laminere dem). Hvis du selv kjenner og bruker LifeShapes er jeg veldig interessert i å høre hva du mener om det og hvordan du/dere bruker det. Epost er giesebrecht30@hotmail.com.

Ingen kommentarer:

    GRETTEN GAMMEL GUBBE (51) anmelder seg selv! En fyr som kaller seg "Gretten Gammel Gubbe (51)" har de siste dagene vakt en...