26. sep. 2005

Vi som laget kaffe

I dag laget vi KAFFE.

Egentliglig ville jeg at vi skulle lage SAMNNOR: Syvendedags Adventistenes Menighetsplanter Nettverk i NORge. Jeg følte at det ville være sånn passe provoserende og oppsiktsvekkende - særlig i lys av at musikkforeningen SAMNOR (Syvendedags Adventistenes Musikkforening i NORge) har utnevnt seg selv til kirkesamfunnets talerør når det gjelder hva som er bra musikk og dessuten om en del andre temaer - blant annet menighetsplanting. Dessuten har jeg hørt at det finnes en og annen adventist som fordømmer nyere menigheter nesten utelukkende på grunn av at det av og til forekommer synkoper og slagverk, men dette er sikkert bare falske og overdrevne rykter, må vi tro.

Men i stedet laget vi altså KAFFE (Kreative Adventister Forenet For Evangelisering). Ja det høres litt Nils ut, og det kan godt hende vi finner bedre ord bak akronymet - men poenget er at vi får tittelen: KAFFE - Et stimulerende nettverk for menighetsplantere. Naturligvis vil bare Adventister til fulle forstå humoren, mediestrategien og forklaringsproblemene som følger dette navnet.

Men det blir enda bedre. Vi har en formålsparagraf som sier: "Mer mat og mindre bla, bla". Vi synes det er en meget meningsfull og dyp formålsparagraf som også fanger opp de fleste av verdiene våre - og det hjelper også at den har allusjoner til en viss hendelse på menighetsplanterkonferanse i Tyskland.

Ellers er vi ganske seriøse, og du kan lese om hensikten og målet med hele greia på http://kaffenett.blogspot.com. Poenget med denne posten er rett og slett at jeg har hatt det forferdelig morsomt i dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, Harald! Klokken er 00:14, og jeg tror jeg har hatt dagens høydepunkt allerede.

    GRETTEN GAMMEL GUBBE (51) anmelder seg selv! En fyr som kaller seg "Gretten Gammel Gubbe (51)" har de siste dagene vakt en...