21. sep. 2009

Også Duda!

Live blog fra klasserommet

Er på Newbold for å lære om Biblical Theology of Church and Mission. På tide etter nesten ti år som pastor. Problemet er jo at jeg det siste året har lest en haug med bøker som har rotet det skikkelig til oppi hodet mitt, når det gjelder nettopp dette temaet. Nå er jeg kjempe spent på om lærerne på Newbold kan bringe litt klarhet i saken. Som vanlig er jeg skeptisk i forkant. Har de i det hele tatt satt seg inn i de nye forslagene til tolkning av NT som ser i tekstene organisk, realsjonsbasert menighetsliv mer enn hirarkiske posisjonsbaserte strukturer.

Samtidig har jeg blitt konsekvent begeistret for alt jeg har fått her på Newbold College de siste årene, og Daniel Duda som skal undervise har jeg også store forventninger til, så nå sitter jeg spent og venter på at det skal begynne om ett minutt.

Ingen kommentarer:

    GRETTEN GAMMEL GUBBE (51) anmelder seg selv! En fyr som kaller seg "Gretten Gammel Gubbe (51)" har de siste dagene vakt en...