14. apr. 2010

Og så har vi støvsuget bilen din...

Vi stod å studerte prisene i skianlegget på Gålå. Vi skulle bare opp på fjellet å gå langrenn. 65 kroner kostet det for en tur. Pr. person. Frem til kassen, frem med hundrelappene. "Vi skulle bare opp en tur." "Åh, men det er gratis for de som skal gå langrenn". Det tok flere timer før gleden over denne uventede nåden gikk over.

Det er faktisk utrolig hvor mye glede litt raushet i hverdagen bringer med seg. Mellom to avtaler var det et steinslag i frontruten som skulle fikses. Ikke bare la de seg i selen for å bli ferdig litt tidligere så jeg skulle rekke møtet mitt. Da jeg fikk den igjen sa fyren fra Hurtigruta Carglass på Heslfyr... "ja også har vi støvsuget bilen din".... Resten av dagen satt jeg fornøyd og så på de gullene rene teppene, som hadde vært så skitne så skitne, og merket at jeg ble ordentlig glad inni meg.

Men det var mer... siden de hadde kjappet seg sånn, rakk jeg innom Toyota Oppsal for å kjøpe pære til bremselyset... Jeg har tidligere kjøpt frontlys der til over 300 kroner pæra, så jeg var forberedt på et verste... men nei da... fyren forsvant ut på verkstedet og ble borte lenge, og da han kom tilbake med en pære i hånda, var det bare versågod og ingenting å betale...

Så lett er det å glede meg! Kall det personlig markedsføring eller hva du vil, men når jeg blir overrasket av uforventet raushet, føler jeg at det er håp for verden, og at Guds rike er nær!

Glad blir jeg i hvert fall!

Ingen kommentarer:

    GRETTEN GAMMEL GUBBE (51) anmelder seg selv! En fyr som kaller seg "Gretten Gammel Gubbe (51)" har de siste dagene vakt en...